Johor Search

Custom Search

Followers

16 September 2012

INNOCENCE OF MUSLIM di sekat

Berita Harian | Kerajaan sekat penyiaran filem hina Nabi Muhammad SAW

BINTULU: Kerajaan akan menyekat penyiaran filem 'Innocence of Muslims' yang menimbulkan kemarahan umat Islam seluruh dunia keranamenghinaNabi Muhammad SAWberikutan motif filemitujelas menghina agama Islam.

Menteri PeneranganKomunikasi danKebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim,berkatanegaraIslam lain seperti IndonesiadanTimurTengah sudah melakukantindakan menyekat penyiaranfilem berkenaan dan Malaysia akan mengikut jejak yang sama."Sayasudah meminta

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM)untuk berunding terus dengan pihak berkuasa lain supayatidak membenarkan akses kepada paparan itu sama ada melalui Youtube ataupun saluranlain," katanya.

Beliauberkata demikian selepas menutup bengkel literasi ICT untuk Ketua-ketua Masyarakat Daerah Bintulu di Pusat Internet 1Malaysia Kampung Penan Muslim di sini,hari ini.

Timbalan Perdana Menteri,Tan Sri Muhyiddin Yassinsebelumini dipetik berkatatindakan segera belum diambil denganmenghalang filem itu diedardi negara dan mencadangkanfilem berkenaan diharamkan daripada disiardi negara ini.

Rais berkata,sekatan filemitubertujuanmemberi amarankepada mana-mana pihak samaadadi dalamatau luarnegara yang kerajaan tidak akan bertoleransi denganmana-mana elemennegatifyang menyentuh sensitivi agamadankaum.

Beliauberkata,kerajaan tidak mahupenyiaran filem berkenaan mendatangkan impak negatif jangkapanjang yang membawakepada penyiaran filemyang menyentuh sensitiviti penganut agama lain seperti KristiandanBuddha. Mengenai tindakan PemudaParti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Sarawak yang membuat laporan polis berhubung kenyataan seorang ahli panel yang menyinggung perasaanrakyat Sarawak danSabah dalam program Bicara Kampus pada 9Septemberlalu,Rais berkata, beliau menyerahkan kepadapihak berkuasauntuk menjalankan siasatan.

Dalam episod disiarkan secara langsung di TV1, seorang daripadaahli panel itumempersoalkanpermohonan kerajaan kedua-duanegeri itu supaya dinaikkan jumlah royalti petroleum lima peratus yang diterima sekarang.

Naib KetuaPemuda PBB,Pandi Suhaili ketika dihubungi BERNAMA mengesahkan laporan polis akandibuat di Sibuhari ini untuk meminta polis menyiasat dan mengambil tindakan undang-undang terhadap ahli panel itu.

"Kenyataan itu jelasmenyinggung perasaan danmenjejaskan intergrasi nasional yang cubadiusahakan oleh kerajaan persekutuan dan kerajaannegeri,"katanya.

Beliauberkata,RTM patut menghentikanbuat sementara program BicaraKampus bagi meredakan kontroversi berkenaan.

Selain laporan polisoleh PemudaPBBSarawak di Sibu, beberapa laporan lagi akan dibuat di Kuching esok atas inisiatif beberapa individu. - BERNAMA

Mereka pasti akan menerima nasib yang lebih teruk daripada Kurt Westergaard..

Kurt Westergaard Pelukis Kartun Hina Nabi Muhammad SAW Mati Terbakar Akibat Hina Agama Islam!

Arab Saudi - Laporan Akhbar Arab telah mendakwa bahawa Kurt Westergaard, Kartunis Denmark, melukis karkatur watak Nabi Muhammad S.A.W telah meninggal dunia dalam kejadian kebakaran misteri.

Masih ingatkah kepada pelukis ini, yang menghina Nabi Muhammad S.A.W. Pelukis ini bernama Kurt Westergaad telah mendapat balasan daripada Allah S.W.T apabila lelaki ini terbakar di dalam api yang tidak tahu di mana api itu datang.

Banyak cubaan untuk membunuh lelaki ini tetapi ramai yang mati ditembak oleh polis yang mengawal lelaki ini. Dengan kuasa Allah S.W.T, walaupun dijaga rapi oleh pihak polis. Api yang datang dari mana entah, membakar lelaki ini.

Pihak berkuasa Denmark telah cuba sedaya upaya mereka untuk menyembunyikan kematiannya, yang telah menemui sebarang petunjuk tentang bagaimana kebakaran berlaku dan mengapa hanya di dalam bilik di mana blasphemer Kurt tetap telah rosak.

Siasatan awal menunjukkan bahawa kartunis, yang melakukan kekufuran dengan melukis karikatur menyenangkan Nabi (Peace menjadi Apabila Nya), telah menyediakan jaminan yang lengkap seperti yang beliau telah menerima banyak ancaman dari seluruh dunia selepas umat Islam telah marah kerana penerbitan yang berulang-ulang karikatur di akhbar Eropah.

Kurt Westergaard Pelukis Kartun Hina Nabi Muhammad SAW Mati Terbakar Akibat Hina Agama Islam! Kematiannya begitu Misteri..

No comments:

Post a Comment

Informasi Anda..

Blog Pilihan