Johor Search

Custom Search

Followers

09 July 2011

IdrisTalu

IdrisTalu


Suasana Kuala Lumpur Pagi Ini

Posted: 08 Jul 2011 06:28 PM PDT


Source: Berita Harian Malaysia Online.

Suasana Kuala Lumpur Pagi Ini

Posted: 08 Jul 2011 06:26 PM PDT


Source: Berita Harian Malaysia Online.

Jalan raya di sekitar Kuala Lumpur lengang awal hari ini

Posted: 08 Jul 2011 06:15 PM PDT

09/07/2011 9:02am

KUALA LUMPUR 9 Julai – Suasana sekitar Kuala Lumpur setakat pukul 8.30 pagi ini kelihatan lengang berikutan beberapa jalan memasuki ke pusat bandar ditutup berperingkat-peringkat ekoran beberapa pihak merancang mengadakan perhimpunan haram.

Keadaan trafik bagaimanapun dilihat terkawal dengan anggota polis berada di beberapa kawasan bagi mengawal lalu lintas ke pusat bandar, dengan kerjasama pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Sejak pukul 12 tengah malam tadi, polis telah menutup beberapa jalan masuk ke pusat bandar dan trafik dilencongkan ke beberapa jalan lain.

Sementara itu, perkhidmatan bas di tiga terminal utama di Kuala Lumpur beroperasi sementara di terminal lain sejak awal hari ini.

Perkhidmatan bas ekspres dari Pantai Timur di Terminal Hentian Putra dan bas SKS (dari Seremban) di Pudu Raya dipindahkan sementara ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS) Bandar Tasik Selatan.

Perkhidmatan bas di Terminal Hentian Pudu Raya dan Terminal Hentian Jalan Pekeliling pula dipindahkan sementara ke Terminal Hentian Duta, Jalan Duta. – Bernama

Source: Utusan Malaysia Online.

Perdana Menteri sampaikan hadiah Keceriaan Kampung FELDA.

Posted: 08 Jul 2011 12:53 AM PDT


Source: Berita Harian Malaysia Online.

Timbalan Perdana Menteri Bersama Guru dan Pelajar

Posted: 08 Jul 2011 12:49 AM PDT


Source: Berita Harian Malaysia Online.

Sultan titah tindakan tegas terhadap pengacau

Posted: 08 Jul 2011 12:37 AM PDT

DYMM Sultan Selangor

08/07/2011 2:44pm


HULU SELANGOR 8 Julai — Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini bertitah bahawa baginda akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang cuba mencetuskan api permusuhan dan perbalahan antara kaum dan masyarakat di negeri Selangor.

Baginda bertitah sebagai ketua negeri Selangor, baginda tidak akan membiarkan adanya anasir yang akan merosakkan bangsa dan agama.

"Di sini, beta ingin menyeru kepada rakyat Melayu di negeri Selangor ini supaya hendaklah bersatu-padu dan janganlah berbalah-balahan antara satu sama lain disebabkan oleh ideologi politik yang berlainan.

"Kita orang Melayu bersatu dengan satu agama, iaitu agama Islam," titah baginda ketika merasmikan Masjid As-Salam, Bukit Sentosa di sini.

Turut hadir ke majlis itu ialah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor Datuk Mohd Khusrin Munawi.

Sultan Selangor bertitah baginda akan merasa sedih jika rakyat Melayu di negeri Selangor berpecah-belah disebabkan pendapat politik yang berlainan.

"Negara kita telah merdeka sebegini lama dan beta percaya rakyat Melayu di negeri Selangor ini telah banyak mempelajari dan mengetahui akan kemajuan hidup yang telah dicapai dan yang akan dicapai," titah baginda. – Bernama

Source: Utusan Malaysia Online.

No comments:

Post a Comment

Informasi Anda..

Blog Pilihan