Johor Search

Custom Search

Followers

18 January 2011

Berita Harian Online

Berita Harian Online


Minta wang isteri

Posted: 17 Jan 2011 07:02 AM PST

Kongsi Maklumat ini di FBSAYA sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak. Saya ingin bertanya apakah hukum suami meminta wang daripada isteri dan berdosakah kepada suami jika saya berbohong untuk kebaikan. Suami saya seorang anggota tentera dan kami tinggal berjauhan kerana saya belajar di Kuala Lumpur dan dia di Terengganu. Setiap bulan suami akan meminta semula duit [...]

Dilema cinta kaum sejenis

Posted: 17 Jan 2011 06:59 AM PST

Kongsi Maklumat ini di FBSAYA pelajar sebuah universiti awam negara dan berusia 22 tahun. Masalah yang saya hadapi sangat berat kerana saya lebih menyukai kaum sejenis dan tidak mempunyai perasaan terhadap wanita. Disebabkan nafsu aneh itulah menyebabkan saya terlanjur dengan melakukan hubungan sejenis malah kerap melakukan onani apabila melihat lelaki yang tampan. Saya betul-betul ingin berubah dan [...]

Fidyah puasa orang mati

Posted: 17 Jan 2011 06:57 AM PST

Kongsi Maklumat ini di FBAYAH saya meninggal dunia pada Ramadan lalu. Ketika arwah masih hidup saya kurang pasti berapa jumlah puasa yang ditinggalkannya. Jika ketika hidupnya arwah tidak pernah berpuasa, berapakah fidyah yang perlu dibayar dan bagaimana kami sebagai anak boleh menebus dan menggantikannya? Ayah saya meninggal dunia pada usia 64 tahun. AIDA Klang Jika arwah meninggalkan puasa [...]

Aurat ipar duai perlu jaga

Posted: 17 Jan 2011 06:56 AM PST

Kongsi Maklumat ini di FBSAYA pernah terbaca bahawa ipar duai adalah muhrim sementara bagi perempuan yang berkahwin. Aurat akan menjadi haram dengan ipar duai jika wanita itu bercerai dengan suaminya. Benarkah begitu? SUEZEE Seremban Sudah disebut dengan jelas dalam surah An-Nisak ayat 23 mengenai mereka yang menjadi mahram. Maksud ipar duai sebagai muhrim sementara ialah muhrim yang dipertanggungjawabkan [...]

Afdal nikah di masjid

Posted: 17 Jan 2011 06:54 AM PST

Kongsi Maklumat ini di FBSAYA ingin bertanya mengenai urusan nikah atau ijab kabul. Kebanyakan pasangan yang mahu berkahwin kini lebih gemar menjadikan masjid sebagai tempat melaksanakan akad nikah. Saya keliru lokasi manakah lebih afdal untuk melakukan upacara akad nikah, di masjid atau rumah? Ada pendapat mengatakan, berkahwin di rumah ibadat seperti meniru agama Kristian yang popular [...]

No comments:

Post a Comment

Informasi Anda..

Blog Pilihan