Johor Search

Custom Search

Followers

14 April 2010

Berita Harian Online

Berita Harian Online


April Fool

Posted: 12 Apr 2010 09:19 PM PDT

Kawan saya ni memang hidup cara Barat. Biar pun baik hatinya, tapi akhirnya bercerai juga dengan isteri. Apa nasihat yang patut diberi kepada orang macam ni, ustaz? tanya salah seorang hadirin dalam program ceramah saya. Hidup cara Barat itu tidak menjadi punca masalah, jika yang dimaksudkan itu ialah bercakap bahasa Inggeris, makan makanan Eropah atau berpakaian [...]

Kelahiran di Sebalik Kematian

Posted: 12 Apr 2010 09:19 PM PDT

Kami mahu menjemput Imam untuk solat jenazah di Funeral Home! kata pegawai polis tersebut. Bingung. Solat jenazah. Di Funeral Home? Saya kehairanan. Siapa yang meninggal dunia? saya bertanya. Seorang kanak-kanak perempuan berusia lima tahun jawab pegawai polis itu. Baiklah. Saya panggil beberapa orang lagi dan kita berangkat 10 minit lagi saya bersetuju. Tengah hari itu saya berjaya mengumpulkan kira-kira 7 orang jemaah masjid. [...]

Ke Gereja Untuk ke Masjid

Posted: 12 Apr 2010 09:19 PM PDT

Asyhadu an Laa Ilaaha IllaLlaah. Wa Asyhadu anna Muhammadan Rasoolullaah! saya melafazkan syahadah. Laura mengulang bilah-bilah kesaksian itu dengan penuh kesungguhan. Alhamdulillah. Welcome back, sister!, saya menadah tangan mengucap syukur. Laura menangis. Bukan sedih. Tetapi riak wajahnya menampaknya suatu kelegaan yang besar. Pagi itu Laura telah mengisytiharkan keIslamannya di hadapan saya dan beberapa warga masjid, termasuk beberapa muslimat yang saya jemput [...]

Pengadil tersilap ambil seluar dalam merah

Posted: 12 Apr 2010 09:00 PM PDT

RIO DE JANEIRO: Seorang pengadil menghadapi tuntutan cerai isterinya selepas mengambil seluar dalam wanita berwarna merah daripada poket seluarnya, bukan kad merah ketika satu perlawanan berlangsung. Carlos Jose Figueira Ferro mahu membuang padang seorang pemain, Paulo Coise, dalam satu perlawanan amatur di bandar Anama, lapor agensi berita Terra. Ferro sungguh malu hingga menamatkan perlawanan 20 minit lebih [...]

No comments:

Post a Comment

Informasi Anda..

Blog Pilihan